
 

1 

25
th

 October 2010 

 

Submission to the Review of Impartiality and Accuracy 

of the BBC’s Coverage of Science 
 

From 

Andrew Montford (Bishop Hill) and Tony Newbery (Harmless Sky) 
www.bishop-hill.net                      www.harmlesssky.org 

 

Background  

1) During the last five years, anthropogenic global warming has occupied an 

increasingly important place in UK public policy and international politics. It is 

inevitable and appropriate that the BBC should have devoted considerable time and 

effort to covering this topic. It is acknowledged that this is a complex, highly 

charged, and polarised subject, and that maintaining impartiality and accuracy while 

reporting on the scientific evidence of anthropogenic global warming presents very 

real challenges. Nothing in this submission should be interpreted as suggesting that 

the BBC’s task has been an easy one. However no difficulties the Corporation has 

faced in this respect absolve it from the legal obligations imposed by The Charter, 

The Agreement with the Secretary of State for Culture Media and Sport (2006) or the 

Communications Act (2003).  

 

Where there have been failings, it is essential that these should be publicly identified 

by the current review, their consequences addressed and where necessary rectified. 

Only by this process can the BBC’s reputation be maintained. 

 

2) The BBC Governors’ report From Seesaw to Wagon Wheel, Safeguarding Impartiality 

in the 21
st

 Century, which was formally adopted and published by the BBC Trustees 

in June 2007, is unequivocal about the importance it attaches to impartiality: 

 

Impartiality should define the BBC brand…It is the foundation of its 

reputation around the world. In the ever greater fragmentation of the media 

kaleidoscope, broadcasters may struggle to maintain their distinct identity. 

This is not the moment for the BBC to compromise its brand. (Page 28) 

 

The report also stresses that ‘Impartiality is a process, about which the BBC should 

be honest and transparent with its audience’: 

 

It is true that impartiality always used to be discussed behind closed doors 

at Broadcasting House and Television Centre…The reality is that you can’t 

close the doors any more. Information has proliferated so fast in our 

broadband culture that audiences know almost as much about the decision-

making process as the broadcasters. (Page 74) 

 

If this was the case in 2007, then it is even more so now. The influence of blogs has 

greatly increased in the last three years, and so has the mainstream media’s 

willingness to report stories originating in the blogosphere.  



 

2 

 

3) Major political action in the UK relating to anthropogenic global warming (AGW) can 

be dated to autumn 2004. At that time, the then Government Chief Scientific 

Adviser, Sir David King, persuaded prime minister Tony Blair that action on global 

warming should be a leading initiative during the prime minister’s chairmanship of 

the G8 in the following year. As a result, a major conference entitled Avoiding 

Dangerous Climate Change was hastily arranged by Stephen Byers (former Transport 

Minister) at the Hadley Centre, Exeter, in the following February, to raise awareness 

of the problem in the UK. Although the prime minister’s call for action on climate 

change during the July meeting of the G8 at Gleneagles was eclipsed by the London 

bombings, the decision to make global warming a priority in public policy had been 

taken, and far-reaching initiatives were launched throughout government. 

 

4) The main problem facing government and policymakers was convincing the public 

that concern about anthropogenic global warming was well founded, and not just 

another scare story that would soon be forgotten. The Climate Change 

Communications Working Group (DEFRA, EST, UKCIP, Env. Agency, DTI, Carbon 

Trust) was set up, and in February 2005 received a Short List of Recommendations 

from Futerra, an environmental PR consultancy, on the means of conveying the 

required message to the media and the public . In August 2006, the IPPR produced a 

thirty-page report entitled Warm Words: How are we telling the climate story and 

can we tell it better? which developed Futerra’s recommendations. This concluded 

that: 

 

Many of the existing approaches to climate change communications clearly 

seem unproductive. And it is not enough simply to produce yet more 

messages, based on rational argument and top-down persuasion, aimed at 

convincing people of the reality of climate change and urging them to act. 

Instead, we need to work in a more shrewd and contemporary way, using 

subtle techniques of engagement. 

To help address the chaotic nature of the climate change discourse in the UK 

today, interested agencies now need to treat the argument as having been 

won, at least for popular communications. This means simply behaving as if 

climate change exists and is real, and that individual actions are effective. 

The ‘facts’ need to be treated as being so taken-for-granted that they need 

not be spoken. (emphasis added) 

 

Henceforth, communications from all government departments followed this 

template, which greatly influenced the way in which the UK media reported climate 

change. 

 

(It is worth noting that this document, and the policy it instigated, predates the 

publication in 2007 of the IPCC’s Fourth Assessment Report) 

 

5) The government’s climate change message was reinforced by Lord May of Oxford 

(Government Chief Scientific Adviser 1995-2000, president of the Royal Society 

2000-05) who claimed that the science of climate change was settled and that the 

debate was over for all rational people, a position from which the Royal Society has 

since resiled.  

 



 

3 

6) By February 2007, Newsnight presenter Jeremy Paxman had this to say about the 

BBC’s impartiality on the science of climate change: 

 

I have neither the learning nor the experience to know whether the 

doomsayers are right about the human causes of climate change. But I am 

willing to acknowledge that people who know a lot more than I do may be 

right when they claim that it is the consequence of our own behaviour. 

I assume that this is why the BBC’s coverage of the issue abandoned the 

pretence of impartiality long ago.
1
 

 

Where did things go wrong in the BBC’s coverage of climate science? 

 

BBC Climate Change Seminar 

 

7) In January 2006, the BBC held a seminar at Television Centre entitled Climate 

Change −−−− the Challenge to Broadcasting, which was made up of ’30 key BBC staff’ 

and ‘30 invited guests’. The seminar was hosted by Jana Bennett and Helen Boaden, 

and chaired by Fergal Keane. The ‘key speaker’ was Lord May of Oxford, and the 

purpose of the seminar was described as:  

 

• To offer a clear summary of the state of knowledge on the issue. 

• To find where the main debates lie. 

• To invoke imagination to allow the media to deal with the scope of the 

issue. 

• To consider the BBC’s role in public debate. 

(Letter from the BBC 21st August 2007) 

 

8) Although Lord May is unquestionably a distinguished scientist, he is not a climate 

scientist, and he has been a dedicated and vociferous environmental activist 

throughout his career. In recent years he has expressed strong opinions on global 

warming. He has been a trustee of the World Wildlife Fund −−−− a leading 

environmental pressure group −−−− and during his presidency of the Royal Society an 

attempt was made to disrupt funding to climate sceptics
2
. It would not be 

reasonable to suppose that Lord May could provide the seminar with either an 

authoritative or impartial assessment of the current state of the scientific evidence 

supporting the AGW hypothesis. 

 

9) This event was referred to in a major report on impartiality, From Seesaw to Wagon 

Wheel, Safeguarding Impartiality in the 21
st

 Century, commissioned by the BBC 

Board of Governors and published by its successor, the BBC Trust, in June 2007 

                                                           
1
 Jeremy Paxman, Newsnight Homepage 02/02/2007  

2
 The Guardian, 24

th
 April 2006 

http://www.guardian.co.uk/science/2006/apr/21/greenpolitics.environment 

 

 



 

4 

 

The BBC has held a high-level seminar with some of the best scientific 

experts, and has come to the view that the weight of evidence no longer 

justifies equal space being given to the opponents of the consensus. (Page 

40) 

There is abundant evidence that this is not an accurate description of the seminar. 

 

10) A submission to the Information Tribunal from the BBC Litigation Department (10
th

 

May 2010) describes the seminar as follows:  

 

33. The requested information concerns the organisation, administration 

and content of a seminar concerning editorial challenges to the reporting of 

climate change. The seminar was held in order to provide attendees with an 

understanding of the existing state of knowledge on the issue of climate 

change, to identify where the main areas of debate lie, to provoke the 

imagination of the media to deal with the scope of the issue and to consider 

the role of the BBC in the public debate.  

34. Essentially, the requested information consisted of information held by 

the BBC in connection with a seminar hosted by the BBC for the benefit of 

its editorial and journalistic staff to enhance knowledge and understanding 

of a key issue on the global news agenda, and to give editorial consideration 

to how that issue should be presented by the BBC in its journalism, in 

accordance with the BBC’s obligations of accuracy and impartiality. 

Accordingly, the requested information was held by the BBC in the context 

of determining the BBC’s editorial policy in order to contribute to and 

improve future programming, and as such is held for the purpose of 

journalism.  

 

11) An email from Jana Bennett (Director of Television) to Professor John Naughton of 

Wolfson College and the Open University, shows that the deliberations at the 

seminar carried through into programme making. (30
th

 April 2008, Obtained from 

Wolfson College under the Freedom of Information Act) 

 

Past seminars have had enormously positive feedback, inspiring major 

programme seasons on the BBC: Africa in 2005, Climate Change in 2006 and 

last year’s season on India & Pakistan, as well as other diverse individual 

projects. That said, the meetings are not about pitching ideas – they are 

about making space for fresh thinking about the way the world is, and how it 

might be represented more richly. 

… 

The seminars are organised jointly by the International Broadcasting Trust 

and the Cambridge Media & Environment Programme, in collaboration with 

BBC Television and BBC News. 

 

12) The seminar clearly played an important part in BBC thinking at a time when climate 

change was becoming a major matter relating to current public policy and was 

beginning to receive prominent media coverage. As noted above, the BBC Trust 

described the invited guests as ‘the best scientific experts’. This implies that they 

were selected to provide ‘key BBC staff’ with accurate and impartial information on 



 

5 

the state of the climate debate.  

 

There is compelling evidence, however, that this was not the case and that those 

who attended were not in a position to offer an authoritative and impartial briefing 

on ‘the existing state of knowledge on the issue of climate change’. It is also clear 

from 10 and 11 above that the seminar had a far-reaching impact on editorial policy. 

 

13) Writing in The Sunday Times in January 2008, columnist Rachel Johnson describes an 

encounter with Andrew Simms, a leading environmental activist
3
, at the launch 

party for a book he had written with Dr Joe Smith, co-director with Roger Harrabin 

of the Cambridge Media and Environment Programme (CMEP), which organised the 

seminar:  

 

‘…I asked Andrew Simms when he thought that the greens finally started 

preaching to the choir.  

‘Well, I thought that the piece Susie Watt [sic] did for Newsnight last week, 

questioning whether economic growth is good, was a real marker,’ he said, 

‘But I think the real conversion took place about 18 months ago ... when I 

was asked to attend a BBC seminar on climate change, and Fergal Keane was 

there.’
4
 

 

Although Mr Simms’ recollection of the date of the seminar is incorrect, the letter 

from the BBC (see 7 above) confirms that the seminar in question was chaired by 

Fergal Keane so there can be no doubt that he was referring to the January 2006 

seminar. 

 

Mr Simms reference to ‘the real conversion’ indicates that he was in no doubt about 

the radical impact that the seminar had on the BBC’s attitude to climate change. 

 

14) One of the invited guests at the seminar, the journalist Richard D North, has given an 

account of the seminar participants as follows: 

 

I found the seminar frankly shocking. The BBC crew (senior executives from 

every branch of the corporation) were matched by an equal number of 

specialists, almost all (and maybe all) of whom could be said to have come 

from the ‘we must support Kyoto’ school of climate change activists. 

So far as I can recall I was alone in being a climate change sceptic (nothing 

like a denier, by the way) on both the science and policy response. 

I was frankly appalled by the level of ignorance of the issue which the BBC 

people showed. I mean that I heard nothing that made me think any of them 

read any broadsheet newspaper coverage of the topic (except maybe the 

Guardian and that lazily). Though they purported to be aware that this was 

an immensely important topic, it seemed to me that none of them had 

shown even a modicum of professional journalistic curiosity on the subject. I 

am not saying that I knew what they all knew or thought, but I can say that I 

                                                           
3
 Andrew Simms is Policy Director and Head of Climate Change and Energy at the New Economics 

Foundation. In 2008  co-authored a book Do Good Lives Have to Cost the Earth? with Dr Joe Smith  

who is co-director of CMEP  http://www.neweconomics.org/about/andrew-simms  
4
 http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/rachel_johnson/article3255912.ece 



 

6 

spent the day discussing the issue and don’t recall anyone showing any sign 

of having read anything serious at all.
5
  

 

If the ‘key BBC staff’ present were ill informed about climate change, which appears 

to be the case, and the ’30 invited guests’ were activists, and not ‘the best scientific 

experts’, then it would seem most unlikely that this seminar could serve the purpose 

of ensuring impartial and accurate coverage of climate change. 

 

15) The account of Richard D North is confirmed by a well-placed source within the BBC 

who also attended the seminar. This source, who would only speak off the record, 

stated that the majority of attendees, other than Lord May, were not scientists. 

 

16) On their website, the International Broadcasting Trust (IBT), who were joint 

organisers of the seminar with CMEP (see 11 above), describe the guests at the 

seminar neither as scientific experts, nor even as ‘specialists in the area of climate 

change’, but as ‘policy experts’.
6
  

 

The IBT describes its mission as ‘lobbying Government, regulators and broadcasters’
7
 

as well as ‘dialogue with the main public service broadcasters’. They have 

represented Friends of the Earth, Christian Aid, Oxfam and Tearfund,
8
 all of which 

have played a high profile role in climate change activism. It is highly questionable 

whether an environmental lobby group would have had the expertise, or the 

motivation, to arrange a seminar of impartial scientific experts on this subject. 

 

BBC management have modified the Trust’s description of the seminar participants 

as ‘the best scientific experts’. In a letter from the BBC to one of us (see 7 above) the 

attendees are cautiously described only as ‘specialists in the area of climate change’. 

 

17) An application made to the BBC under the Freedom of Information Act, in July 2007, 

for the names of the guests who attended the seminar was refused. This decision is 

the subject of litigation before the Information Tribunal, which is presently stayed 

pending the outcome of a request to the Supreme Court for clarification of the law 

concerning exemptions to the FOIA that the BBC has relied on in refusing this, and 

other requests, for information.  

 

18) We have provided compelling evidence that the BBC Trust’s description of the 

seminar participants was misleading. It is apparent that the seminar did not provide 

BBC staff with access to the views of the ‘best scientific experts’ in order to obtain 

‘…a clear summary of the state of knowledge on the issue [of climate science]’ or ‘to 

find out where the main debates lie’. Instead, editorial policy appears to have been 

influenced by the opinions of NGO activists and the public was seriously misled by 

the BBC Trust’s report on impartiality.  

 

                                                           
5
 Harmless Sky blog http://ccgi.newbery1.plus.com/blog/?p=142 

6
 The IBT, joint organisers of the seminar: http://www.ibt.org.uk/all_documents/dialogue/Real World 

Brainstorm update 30Jul08.pdf  
7
 http://www.ibt.org.uk/about_us.php 

8
 http://www.ibt.org.uk/all_documents/Submissions Key/to Ofcom re Children%27s TV 20Dec07.pdf 



 

7 

The BBC and the Cambridge Media and Environment Programme (CMEP) 

 

19) The Cambridge Media and Environment Programme (CMEP) is apparently a private 

unincorporated association between the BBC’s environment analyst, Roger 

Harrabin, and a geography lecturer and environmental activist from the Open 

University, Dr Joe Smith. 

 

20) Roger Harrabin has described CMEP’s aims in the Wolfson College Magazine.
9
 

 

We…formed the Cambridge Media and Environment Programme with public 

and private funding to continue challenging the media to find ways of 

making news out of long-term, slow-moving environmental change. The 

seminars programme is still running under the auspices of John Naughton 

and the Wolfson Press Fellowship Programme and has attracted many of the 

UK’s most influential journalists 

 

Interestingly, Wolfson College have denied that they have any involvement with 

CMEP. A FOI application for information on their involvement received the following 

response: 

 

We're not sure why Roger Harrabin would have written this. The idea may 

have been mooted, but certainly never followed through. So I can now 

confirm…that Wolfson College does not, nor has had, a relationship with the 

Cambridge Media and Environment Programme (CMEP).
10

 

 

21) The BBC's Head of Editorial Compliance has stated that Roger Harrabin’s 

involvement in CMEP forms a part of his BBC role. In a letter to one of us, it was 

stated that: 

 

Roger [Harrabin] and Dr Smith co-directed the early seminars. Roger 

undertook this entirely as part of his BBC work. He has been made an 

Honorary Associate Press Fellow at Wolfson College, Cambridge, in 

recognition of his work.’ (emphasis added) 

 

22) As noted in Roger Harrabin’s Wolfson College Magazine article, CMEP has been 

funded by a mixture of private and public sector bodies. It is of considerable concern 

to note that these bodies include:  

 
• Defra, the ministry responsible for promoting government policy on 

global warming at the time of the seminar 

• WWF, a leading environmental pressure group and vocal advocate of 

AGW 

                                                           
9
 Wolfson College Magazine, 2005-2006 No 30, p56 

http://www.wolfson.cam.ac.uk/alumni/magazine/magazine-30.pdf 
10

 Email in response to a request for information about CMEP’s association with Wolfson College, 11th 

Feb 2009 

 



 

8 

• The Tyndall Centre, a major climate research institute based at the 

University of East Anglia.
11

 

 

It will no doubt be of concern to this review to see that the BBC’s policies on global 

warming coverage are being driven by a private organisation run by one of its 

journalists together with a convinced AGW advocate, and that they have been 

funded by bodies including an environmental advocacy organisation, a government 

department, and by a leading climate research institute that would benefit from 

favourable, and uncritical, media converge of climate science. It is hard for the BBC 

to make a credible claim to impartiality or independence in these circumstances.  

 

23) Roger Harrabin has made it clear that the seminars programme has had an 

important impact upon the BBC.  

 

It has had a major impact on the willingness of the BBC to raise these issues 

for discussion. Joe Smith and I are now wondering whether we can help 

other journalists to perform a similar role in countries round the world.
12

 

Climate coverage  

 

24) There is considerable evidence that since 2006 the BBC's coverage has been highly 

biased against sceptics. While complete consideration of the issue would be the 

work of many weeks, we would draw your attention to the following programmes, 

which we feel are particularly memorable for their lack of bias.:  

 

(a) Climate Wars was a four part television programme which purported to 

describe sceptic arguments. It could best be described as a four-part ‘hit 

piece’, with sceptic arguments caricatured by a confirmed ‘warmist’ 

presenter and in one case, some serious misrepresentation of widely agreed 

scientific evidence. Despite this, a member of the BBC Trust has described 

this programme to one of us as representing coverage that balanced the 

more normal mainstream coverage of global warming, suggesting that the 

BBC Trust have been misled about how unbalanced the corporation’s 

coverage has been. We are unaware of any BBC programme that has 

allowed sceptics to present their own arguments without being filtered 

through a ‘green’ presenter or being subject to immediate rebuttal.  

 

(b) David Attenborough’s two part series The Truth about Climate Change 

was broadcast in May and June 2006 as part of the Climate Chaos season. At 

no point in the series was there any suggestion that there are scientists, 

albeit a minority, who do not support the majority view on this subject, or 

that scientific understanding of the climate system remains very limited with 

major uncertainties still unresolved. Therefore the use of the term ‘Truth’ in 

the title of the series suggests an exercise in indoctrination rather than 

education. No claim could reasonably be made that this series was impartial 

                                                           
11

 Information on funding from email correspondence with Dr Joe Smith, co-director of CMEP with 

Roger Harrabin. The Tyndall Centre contributed £15k to CMEP between 2002 and 2004 
12

 Wolfson College Magazine, 2005-2006 No 30, p56 

http://www.wolfson.cam.ac.uk/alumni/magazine/magazine-30.pdf 



 

9 

about the science of climate change, but the DVD of this series is still being 

offered for sale on the BBC Shop website. 

 

(c) The BBC’s partisan coverage of the IPCC’s Fourth Assessment Report 

(AR4) was particularly egregious.  

 

When the Summary for Policy Makers of the Working Group 1 (The Physical 

Science Basis) was launched on 2
nd

 February 2007, the 10pm News devoted 

most of the programme to this story. At no point was there any suggestion 

that anthropogenic Co2 emissions may not be entirely responsible for 

climate change, a claim that the IPCC report did not make. All those 

interviewed on the subject, as ‘experts’,  expressed complete certainty 

about this. 

 

On the same evening, Newsnight went much further, with an assertion by 

Susan Watts that scientists were being offered thousands of pounds to 

challenge the IPCC report, and this claim was reiterated by the presenter, 

Martha Kearney. This was based on a report that had appeared in The 

Guardian on the same day. It later emerged that the story had no basis in 

fact and had probably originated from an environmental advocacy group in 

the US. The BBC would have discovered this if it checked out the story 

before using it; an example of very sloppy and inaccurate reporting or 

worse, a willingness to use a third party report because it appeared to 

confirm the BBC’s position on climate change. During the programme 

Richard Lindzen, a professor of meteorology at MIT, and an authority on the 

physics of clouds, was introduced as a climate sceptic. He was then shown 

smoking a cigarette while a voice over explained that he had a lot of 

contrarian beliefs including on smoking. It is most unusual for anyone to be 

shown smoking on BBC programmes now and the sequence was clearly 

intended to discredit his sceptical views on climate change. 

 

(d) It is also worth noting that the BBC website has a dedicated area for 

environmentalists: The Green Room. Searching its archives papers related to 

climate change gives the following list of contributors: Prof Mike Hulme 

(Tyndall Centre), Bryony Worthington (from an NGO involved in emissions 

trading, ‘EU is not doing enough to deliver meaningful cuts’), Chris Smith 

‘Climate change is very real’, Sir David King (green activist), Malini Mehra 

(green NGO), Andrew Simms (‘economic growth cannot continue’), Richard 

Betts (Met Office), Greig Whitehead (NGO, ‘For millions of people in Africa, 

climate change is a reality’), Tim Aldred (NGO. World leaders must listen to 

the people who put them in power and quickly make amends for failing to 

deliver a binding climate deal’). We have been unable to identify any 

sceptics invited to contradict mainstream environmentalist views on this 

site. The Green Room appears to exist only as an outlet for propaganda 

pieces by environmentalists. 

 

(e) We have attached in an annexe a list of our blog posts that consider 

matters of BBC bias in particular programmes and News Website reports. 

 



 

10 

Conclusions, and recommendations to the review 

 

25) The only evidence that is available to substantiate concerns that anthropogenic 

climate change is happening, and that it poses a significant problem, is the scientific 

research which is available. Therefore any programme or report that deals with 

climate change, even those that are concerned with public policy or lifestyle 

changes, is founded on the way in which the BBC responds to and interprets climate 

research. The responsibility for getting this right extends from the senior executives 

who oversee editorial policy to producers, editors, correspondents, reporters and 

staff in the newsroom who implement those policies. 

 

26) Since its inception in 1922, the BBC has built a reputation −−−− and a global brand −−−− 

primarily based on impartial and accurate reporting. This has made it an immensely 

potent opinion-former throughout the English-speaking world and beyond.  It is 

deeply disturbing that, at a time when climate change first became a front page 

story in the UK media, a major report on impartiality apparently misrepresented a 

seminar that was supposedly intended to brief ’30 key staff’ on the scientific 

evidence that underpins this immensely important and controversial matter. 

 

27)  We feel that, as a minimum, your review should: 

 

(i) investigate the seminar and ensure that the record is corrected in a 

suitably transparent fashion 

(ii) investigate how it was that the public came to be misled on the nature of 

the seminar  

(iii) report on the role of BBC journalists and senior decision-makers in the 

seminar series 

(iv) report on the role of CMEP and its seminars in formulating BBC policy on 

environmental issues 

(v) report on the appropriateness of a private organisation and NGOs 

formulating BBC policies 

(v) consider the impact of the spurious conclusions of the seminar in the 

period since it took place. 

 

It is clearly unacceptable for the BBC to use the description of the seminar published 

in its 2007 report as an example of the lengths it has gone to in order to ensure that 

its reporting of climate change, and the science that underpins it, is impartial and 

accurate, and then refuse to reveal who the ‘best scientific experts’ they consulted 

were.  

 

Unless this matter is addressed in the present review, there is a grave danger that 

information about the seminar will emerge by other means. This would inflict even 

more serious damage to the BBC’s reputation, as a sound source of impartial and 

accurate reporting of scientific research that impacts on public policy, because it has 

refused to be transparent about this very important event and the way in which it 

was  organised.  

 

28) If the invited guest at the seminar were not scientists, then the review should 

consider why the BBC chose to rely on the opinions of non-scientists in formulating 

editorial policy on the way in which this controversial branch of science should be 

covered.  



 

11 

 

29) It would appear that, through the activities of CMEP, BBC Newsgathering has got 

very much too close to government, environmental activism, and the climate 

research community for its reputation for impartiality and accuracy to be preserved 

with regard to the science of climate change.  

 

Annexe: Links to blog posts identifying problems with the impartiality and 

accuracy of the BBC’s coverage of the science of climate change 

 

We request that the review consider these documents. The electronic version of this 

document incorporates hyperlinks. 

 

From Harmless Sky 

 

Jeremy Paxman, the BBC, Impartiality, and Freedom of Information  

 

Climate Change, BBC Impartiality, and ‘Confessions of a Reformed BBC Producer’  

 

Even Andrew Marr worries about groupthink at the BBC 

 

The Freedom of Information Act and the BBC’s willing little helpers  

 

Freedom of information and hypocrisy at the BBC  

 

BBC Newsnight - Warming up President Obama’s inaugural speech?  

 

BBC Newsnight - Susan Watts tries to get all the right answers  

 

Is this the BBC’s Climategate?  

 

BBC re-wrote Obama’s speech - but it doesn’t matter 

 

Environmental journalism after Climategate  

 

From Bishop Hill 

 

Ice sheet breakup – a biologist’s view 

 

BBC keeps the green flag flying 

 

Remember this? 

 

Planet relief redux 

 

Peter Horrocks and the truth 

 

Roger Harrabin 

 

Irony alive and well at the BBC 

 



 

12 

Shameless BBC still peddling porkies for greens 


